Mozgaonica je…

…pametna igraonica koja na vaš poziv pakira mozgalice i svu opremu te dolazi do vaše škole, vrtića ili tvrtke kako bi mozgalicama (slagalicama, zagonetkama i strateškim društvenim igrama) učinili učenje i rad zabavnijim i izazovnijim za sve sudionike programa.

Sve aktivnosti temelje se na Think&Solve programu tvrtke Dilemma Games.

Zašto svi vole mozgalice?

Nakon što su mozgalice prošle kroz tisuće ruku, sa sigurnošću možemo zaključiti da nitko nije imun na zarazu mozgalicama. Slagalica, zagonetka ili društvena igra svakoga uvuku u svoj svijet i motiviraju na mozganje. Manipulacija drvenim dijelovima igre omogućuje vizualne i taktilne doživljaje što nas aktivno uključuje u rješavanje problema i dodatno aktivira naš mozak kako bi mogao uspješnije riješiti problem.

Pri tome je važno mozgalicu prilagoditi svakom igraču i upravo zato imamo trenirane profesore Think&Solve programa koji najbolje mogu procijeniti koje vam mozgalice odgovaraju, prilagoditi aktivnosti svakom igraču, pitanjima pomoći u dolasku do rješenja te otkrivanju zapreka koje vas koče u rješavanju problema. Profesori organiziraju program ovisno o vašim željama i raspoloživim sredstvima te prilagođavaju program veličini i dinamici grupe.

Što sve treniramo mozgajući?

Mozgalice nam pružaju priliku da kroz rješavanje konkretnog problema testiramo svoje vještine rješavanja problema; prepoznamo vještine koje su nam jača strana, ali i one koje trebamo razvijati.

Primjerice, slagalice su idealno sredstvo za treniranje spacijalnih vještina važnih za rad u STEM područjima, ali i za testiranje vještine nošenja s frustracijom:

  • Kada naiđemo na prepreku u rješavanju problema, kako reagiramo?
  • Koje nam se misli i osjećaji javljaju tijekom nailaženja na poteškoće u rješavanju problema?
  • Jesmo li razvili vještine učenja iz pogrešaka ili nas pogreške blokiraju u logičkom zaključivanju i daljnjem radu?

Društvene igre i zagonetke igraju se u parovima i grupama, stoga su idealne za testiranje komunikacijskih vještina i suradnje među igračima, ali i za trening planiranja i donošenja odluka kao viših kognitivnih vještina:

  • Koliko poteza unaprijed razmišljamo?
  • Koliko uspješno možemo predvidjeti potez protivnika?
  • Znamo li prenijeti svoje misli tako da druga osoba shvati poruku?
  • Uvažavamo li ideje drugih ili smo usmjereni na obranu svog mišljenja?

Zahvaljujući više od 250 različitih problema dobit ćete priliku testirati granice svog razmišljanja: koncentracije, samokontrole, fleksibilnosti, vještine prostornog zaključivanja, organizacijske vještine i vještine planiranja, logičko i lateralno zaključivanje itd. Kroz mnoštvo različitih mozgalica učimo o vrstama problema i raznolikim metodama njihovog rješavanja.

Najvažnije vrijednosti za uspješno rješavanje problema, a koje se promiču kroz igru mozgalicama, jesu upornost i učenje iz vlastitih pogrešaka. Nemoguće je riješiti većinu mozgalicu bez da barem jednom ne pogriješite, ali greške su najbolja prilika za učenje i zapravo predstavljaju korak na putu do rješenja, a ne neuspjeh.

O Think & Solve programu

Think&Solve edukacijski program namijenjen je svima koji kroz igru i rješavanje mozgalica žele razvijati vještine i stjecati nova znanja. Program se može izvoditi na hrvatskom, engleskom ili španjolskom jeziku, a aktivnosti se prilagođavaju uzrastu igrača i vrsti radionice (npr. teambuilding, radionica za djecu zaposlenika, smart break, edukacija za odgajatelje, profesore i ostale suradnike u radu s djecom).

Osmislila ga je tvrtka Dilemma Games s ciljem razvijanja vještina koje nam ostaju za čitav život. Provodi se u Kini, Izraelu, Maleziji, Tajlandu, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj te sadrži preko 250 različitih mozgalica (slagalice, društvene igre, trikovi, zagonetke). Svaka mozgalica predstavlja jedan problem, a variraju po težini i vještinama koje zahtijevaju.

Think&Solve je tečaj razmišljanja gdje:

  • kroz igru učimo kako rješavati probleme
  • se bavimo pravim malim istraživačkim radom (mozgalica predstavlja problem, postavljamo brojne hipoteze o tom problemu i testiramo ih kroz igru. Na kraju zaključimo o strategiji igre, rezultatima i mogućoj primjeni rezultata/mozgalice u svakodnevnom životu)
  • kroz slaganje slagalica razvijamo prostorne (spacijalne)vještine koje su se pokazale najvažnijima za uspješnost u STEM (znanost, tehnologija, inženjering i matematika) područjima
  • mozgalice i igru povezujemo sa svakodnevnim primjerima i raznim područjima (primjerice, nakon slaganja Pentomino slagalice računamo površine i opseg svakog složenog oblika, od jenge gradimo poznate svjetske građevine putujući tako svijetom itd.)
  • također izrađujemo mozgalice i smišljamo nove verzije, igramo i izrađujemo kvizove, gradimo vlastiti grad ili svemirski brod, podučavamo druge kako riješiti mozgalicu i igramo sportske verzije mozgalica.
  • kroz rješavanje mozgalica upoznajemo prepreke u našim razmišljanjima i emocije koje nas koče u uspješnom rješavanju problema

Agencija za odgoj i obrazovanje pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja pronašla potencijal i dala svoje pozitivno mišljenje, posebno za rad s darovitim učenicima.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja – Mišljenje o edukativnom programu Mozgaonice (Think&Solve)
Ciljevi Think & Solve programa

Za sve informacije kontaktirajte nas mailom na info@mozgaonica.hr ili telefonom na +385 91 9422 007 ili +385 1 7999 609