Inovativan edukacijski program
Vaše dijete voli slagati slagalice, rješavati zagonetke ili igrati strateške društvene igre?
Darovito je i potrebni su mu intelektualno zahtjevni zadaci?
Nestrpljiv je i brzo odustaje od zadatka?
Ima snažne reakcije, posebno kada gubi ili mu nije po volji?
Ili želite isprobati drugačiji i kreativni način učenja pomoću mozgalica?
Ako ste prepoznali svoje dijete u nekom od pitanja, Think&Solve edukacijski program odgovor je na Vaše potrebe i potrebe Vašeg djeteta! Dođite u Ilicu 62!
Think&Solve edukacijski program namijenjen je djeci od 4 do 14 godina koji kroz igru i rješavanje mozgalica žele razvijati vještine i stjecati nova znanja. Program se može izvoditi na hrvatskom, engleskom ili španjolskom jeziku.
Osmislila ga je tvrtka Dilemma Games s ciljem razvijanja vještina koje nam ostaju za čitav život. Provodi se u Kini, Izraelu, Maleziji, Tajlandu, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj te sadrži preko 250 različitih mozgalica (slagalice, društvene igre, trikovi, zagonetke). Svaka mozgalica predstavlja jedan problem, a variraju po težini i vještinama koje zahtijevaju.
Think&Solve je tečaj razmišljanja gdje:
- kroz igru učimo kako rješavati probleme
- se bavimo pravim malim istraživačkim radom (mozgalica predstavlja problem na kojeg učenici daju brojne hipoteze i testiraju ih, a na kraju zaključimo o strategiji igre, rezultatima i mogućoj primjeni rezultata/mozgalice u svakodnevnom životu)
- kroz slaganje slagalica razvijamo prostorne (spacijalne) vještine koje su se pokazale najvažnijima za uspješnost u STEM (znanost, tehnologija, inženjering i matematika) područjima
- mozgalice i igru povezujemo sa svakodnevnim primjerima i raznim područjima (primjerice, nakon slaganja Pentomino slagalice računamo površine i opseg svakog složenog oblika, od jenge gradimo poznate svjetske građevine putujući tako svijetom itd.)
- također izrađujemo mozgalice i smišljamo nove, igramo i izrađujemo kvizove, gradimo vlastiti grad ili svemirski brod, podučavamo druge kako riješiti mozgalicu i igramo sportske verzije mozgalica.
- kroz rješavanje mozgalica upoznajemo prepreke u našim razmišljanjima i emocije koje nas koče u uspješnom rješavanju problema
- je Agencija za odgoj i obrazovanje pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja pronašla potencijal i dala svoje pozitivno mišljenje
Uloga je mentora (educirani Think&Solve profesori) stvoriti ugodnu atmosferu u grupi koja će potaknuti učenike na slobodno izražavanje ideja i međusobno uvažavanje. Mentor pitanjima i poticanjima ohrabruje učenike da istražuju, rješavaju probleme te uče nove vještine i znanja, nikad ne servirajući gotova rješenja, već isključivo usmjeravajući učenika prema rješenju.
Učenici su motivirani istraživati i rješavati mozgalice zato što uče kroz igru koja pobuđuje pozitivne emocije. Igra je primarni način učenja o sebi, drugima i okolini; univerzalna je, svoj djeci poznata, instinktivna te bitan dio odrastanja i formiranja osobnosti.
Opće informacije
Think & Solve edukacijski program uključuje (po semestru):
— 2 školska sata tjedno (ukupno 24 školska sata)
— materijale potrebne za nastavu (mozgalice, pisaći i crtaći pribor, radne listove)
— mozgalice na posudbu za vježbu kod kuće
— troškove upisnine, diploma i pojasa
— 30% popusta na kupnju igara
— 30% popusta na obiteljske ulaznice za Muzeja iluzija (Ilica 72)
— 30% popusta na rođendanske proslave
— 10% popusta za sve koji na Think&Solve dovedu novog učenika
— 4 besplatna treninga mjesečno u teretani za mozak (ukupno 12 treninga tijekom semestra) — saznaj više!
Nastava se može održavati na hrvatskom, engleskom ili španjolskom jeziku.
Po završetku semestra učenici dobivaju diplomu, a nakon završena 3 semestra, učenik dobiva pojas (bijeli, bijelo-žuti, žuti, zeleni, plavi, crveni, crveno-crni, crni).
Cijena: 1770 kn po semestru
— 5% popusta za jednokratno plaćanje
— 10% obiteljskog popusta
— mogućnost plaćanja na rate
Termini:
Termine edukacije možete saznati upitom na info@mozgaonica.hr ili +385 91 9422007.
Upisi su mogući tijekom cijele školske godine. Besplatne pokazne radionice održavaju se utorkom 19.00 – 19.45 sati u Ilici 62.
Vrijednosti i ciljevi programa
1. Nema odustajanja! Sve je moguće uz dovoljno truda! (Kognitivne vještine mogu se vježbati!)
2. Pogreške nisu problem, već prilika da nešto novo naučimo! (Ne smijemo dozvoliti da nas strah od pogreške sprijeći u pokušaju da dođemo do rješenja problema)
Par citata kao primjeri:
Izvor: Google search
Think&Solve, za razliku od školskih i drugih izvanškolskih programa, puno veći fokus stavlja na razvoj spacijalnih vještina jer se za rješavanje problema najviše koriste upravo slagalice i mozgalice koje uključuju prostorne vještine. One su ključne za uspješnost u zanimanjima iz STEM područja, znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. To su vještine potrebne i kemičaru za razmišljanje o strukturi molekula različitih elemenata, i kirurgu za uspješno snalaženje u ljudskom tijelu, i kiparu ili slikaru za stvaranje umjetničkog djela.
Ciljevi variraju kroz semestar, a većina će se popisanih vještina vježbati na svakom satu, npr. kontrola posture (držanja) na koju uvijek treba obratiti pažnju, komunikacijske vještine, suradnja, pozitivne životne vrijednosti, metakognicija koja se vježba kroz raspravu. Slagalice pokrivaju vizualno i prostorno planiranje i koncentraciju, dok su društvene igre više usmjerene na rješavanje problema, donošenje odluka i planiranje. Zagonetke prvenstveno zahtijevaju kritičko i kreativno razmišljanje te logičko zaključivanje.
Primjenjuje se PDT (play-discuss-transfer) metoda razvijena na temelju postojećih istraživanja učenja rješavanja problema i razvoja spacijalnih vještina i samoreguliranog učenja. Metoda se sastoji od 3 dijela: igre, rasprave i primjene radi poticanja i razvijanja fleksibilnosti u rješavanju problema i metakognicije.
U fazi igre (play) učenici rješavaju mozgalicu ili igraju društvenu igru, dok su rasprava (discuss) i primjena (transfer) ključne za razvoj metakognicije, fleksibilnosti misli (mentalne agilnosti), planiranja i donošenja odluka. Kroz raspravu donosimo zaključke o mozgalici i strategiji rješavanja, a u primjeni povezujemo mozgalicu sa svakodnevnim primjerima i znanjima iz raznih područja (matematike, geografije, biologije, psihologije itd.)
Osim rješavanja mozgalica, učenici također izrađuju postojeće slagalice ili smišljaju vlastite, kreiraju varijacije ili nove verzije društvenih igara, preuzimaju ulogu profesora i sl. U radu se koristi i računalo kako bi se učenici zainteresirani za računala motivirali na izradu slagalica i ostalih zadataka.

Nama je bio gušt surađivati s vama i raduje nas što smo upoznali tako mlade i sposobne ljude
koji svojim znanjem, trudom i dobrom voljom znaju približiti djeci i najzahtjevnije zadatke.
Ovo ljeto s nama smo nosili tangram, damu, mastermind… i kad bismo bili s društvom, svi su rado mozgali s Franom! Bilo je fora vidjeti djecu raznih uzrasta (a i odrasle) da ostave igrice na mob i zajedno razmišljaju kako sastaviti helikopter, pogoditi boje …., pun pogodak!

Program je djeci vrlo zabavan i poticajan. Obožavaju slagalice, timski rad i otkrivanje novoga. Izražavaju svoje mišljenje, razgovaraju o temama koje ih zanimaju (npr. vulkan, uragan) i igraju se. Zadovoljni su kada doma donesu tangram ili nešto slično što su sami napravili. To je aktivnost koju oni nikad ne bi željeli preskočiti. I dodatno, djeca ne bi ništa mijenjala u programu: da mogu dolaziti svaki dan, oni bi, te najvažnije od svega – sviđaju im se zadaci, odnosno zanimljivo im je.

Ja volim Mozgaonicu jer mi se sviđaju slagalice i listići koje dobivam. Igramo zabavne igre (skriveno blago, budi brži igra), gađamo se loptom, mozgamo zajedno i na kraju igramo što želimo.